امروز شنبه 01 اردیبهشت 1403 http://pharmacologyst.cloob24.com
0

شرکت داروسازی موندسول اعلام کرد موفق شده تاییدیه اداره نظارت بر غذا و داروی ایالات متحده آمریکا (FDA)را برای محصول جدید خود دریافت کند. این محصول که نوعی فیلم و ورقه نازک است زیر زبان استعمال می‌شود و سابوکسون (Suboxone)نام‌گذاری شده است. سابوکسون در واقع از ترکیب دو داروی بوپرنورفین هیدروکلراید (Buprenorphine)و نالوکسون هیدروکلراید دی‌هیدرات (Naloxone)تشکیل شده است و برای ترک اعتیاد به کار خواهد رفت. به این ترتیب فیلم‌های نازک سابوکسون به سرعت مقادیر مناسبی از بوپرنورفین (به عنوان یک آگونیست نسبی گیرنده‌های اوپیوییدی)و نالوکسون (به‌عنوان یک آنتاگونیست گیرنده‌های اوپیوییدی)را تحویل بدن فرد وابسته به اوپیوییدها می‌دهد. تحویل داروها از طریق فیلم‌های نازک و قابل‌حل در بزاق دهان، یک روش جدید است که به تازگی مرسوم شده و از سوی اداره نظارت بر غذا و داروی ایالات متحده نیز با استقبال مواجه شده است.
نمونه‌ای از این داروها به نام زوپلنز (اوندانسترون)پیش از این برای درمان حالت تهوع و استفراغ از سوی اداره نظارت بر غذا و داروی ایالات متحده مورد تایید قرار گرفته بود. به این ترتیب به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک داروهای دیگری نیز از تکنولوژی فارم فیلم ‌(Pharm film)برای رساندن و تحویل دارو به بدن بهره بگیرند. این روش با توجه به بای‌پس کردن کبد و سیستم گردش پورت با مشکلاتی همچون متابولیسم گذر اول همراه نبوده و بنابراین دوز قابل‌محاسبه و مشخص‌تری را به سطح بدن تحویل می‌دهد.
سابکسون با همکاری شرکت داروسازی رکیت‌بنکیسر تولید شده است. این فیلم‌های زیرزبانی از قرص‌های زیرزبانی همین دارو با سرعت بیشتری در دهان حل می‌شوند و بنابراین از سوی بیماران با استقبال بیشتری مواجه می‌شوند. عوارض دو نوع مزبور (قرص و فیلم‌ زیرزبانی)با یکدیگر مشابه و معادل است و بنابراین بیماران مصرف فیلم‌های زیرزبانی را ترجیح می‌دهند. طبق کارآزمایی‌های بالینی انجام‌‌شده، اثربخشی این دو شکل دارویی در درمان وابستگی به اوپیوم کاملا برابر بوده است و بنابراین پزشکان می‌توانند با خیال راحت آنها را برای افراد معتاد تجویز کنند.

http://www.suboxone.com/

Over a decade of experience with opioid dependence treatment

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه